robrens.reismee.nl

'Doe vakantie' in Nepal

Namaste trouwe volgelingen,

Hier weer een teken van leven vanuit hoofdstad Kathmandu van de reisploeg Rob & Rens. Nog even en dan verlaten we het prachtige Nepal en zetten we voet aan land op archipel de Fillipijnen. Tijd voor een strandvakantie tijdens deze waanzinnige reis. Voetjes in het zand, cocktail on the side, beetje snorkelen, enzovoorts. Als het weer maar meezit! We willen deze trip niet eindigen met hozen, zandzakken voor de deur en wortel schieten in afwachting op de opklaringen. Maar goed, dat is allemaal voor latere zorg. Uiteraard, zoals u van ons gewend bent, eerst een terugblik op onze 15-daagse ervaring in het land dat van ons een top 3- notering krijgt. Wat een fantastisch mooi en avontuurlijk land. Gaat u mee?

Na onze spectaculaire landing op het vliegveld van Kathmandu hebben we eigenlijk (tot nu toe) geen minuut stilgezeten. We hebben ons tijdens onze ontdekkingstocht laten overdonderen door de prachtige natuur en de vriendelijke mensen. De eerste twee dagen hebben we onze ogen uitgekeken in Thamelstreet, een doolhof van smalle straatjes met tal van winkeltjes. Hier geldt het recht van de luidruchtigste auto met de meest ongevreesde bestuurder. De enige regel in het verkeer hier is dat er geen regels zijn. Gewoon duwen, tuteren en gassen. Rens en ik hebben de wereld al diverse malen gedag gezegd.

Omdat ik teveel maffiafilms heb gezien, leek het mij leuk om mij eens old school te laten knippen en scheren. Lekker in een stoel liggen en de maestro zijn werk laten doen. Gaaf zo'n kwast over je bakkes. Ik was klaar voor de wedstrijd, klaar voor actie.

Vriendin Kelly had ons al in Nederland in contact gebracht met reisorganisatie Good Karma. Een fijn bedrijf dat een geweldig leuk programma voor ons in petto had. De activiteitenreeks begon met een kort vliegritje naar trekking walhalla Pokhara. Daar konden we ons geestelijk en vooral lichamelijk gaan klaarmaken voor onze 5-daagse trekking door en langs gigantische bergen. Aangezien Robbert te kampen heeft met een kleine writers block, neem ik de toetsen even over. De trekking was absoluut fantastisch en smaakt zeker naar meer. Robbert, ondernemer als hij is, heeft al ideeen over trekkings in Nederland. Steve en Marco, bereid jullie maar alvast voor... We hadden een gids die overduidelijk houdt van zijn werk. Key -woorden tijdens de tocht waren 'up-up-up' als er weer een beklimming aankwam, gevold door 'steppie-steppie-steppie', referenend naar de stenen traptreden die we moesten zien te overwinnen. 'Down-down-down' klonk mij in eerste instantie als muziek in de oren, totdat mijn knieen en bovenbenen duidelijk lieten weten dat ze er ook nog waren. Het nemen van een douche was de perfecte afsluiter van een perfecte wandeldag, ook al waren ze vaak koud.

Na vijf dagen klimmen en dalen, genieten van de uitzichten en lachen om de gids, kwamen we aan in Pokhara. Volgende stop: Chitwan National Park...Maar niet voordat we onderweg een tussenstop hebben gemaakt om 20 km te raften. Ik wil niet alleen in superlatieven praten, maar deze moet me nog even van het hart: GE-WEL-DIG! Wat een kick en wat een lol hadden we in die boot. Zeiknat en enigszins afgedroogd (snap je hem) kwamen we aan op de plek waar onze chauffeur al lachend stond te wachten. En nu: op naar Chitwan. In Chitwan stonden we oog in oog met neushoorns, krokodillen, apen, herten etc. In het gebied komen ook tijgers, beren en luipaarden voor, die hebben we helaas niet gezien. Of gelukkig, het is maar hoe je het bekijkt. Het is een prachtig beschermd natuurgebied waar al deze dieren (en meer) in vrijheid leven. Zeer de moeite waard, ook al betekent het ontbijten om 06.00 uur zodat je voor dag en dauw in de jungle staat.

Kathmandu, terug naar het begin van ons verhaal. Van hieruit zullen we op 2 oktober naar de Filipijnen vliegen. Het laatste hoofdstuk van onze reis. De tijd gaat snel, maar we zullen zeker niet vergeten om te blijven genieten van onze reis. Tenzij we in de Filipijnen natuurlijk een tropische storm op ons dak krijgen. In dat geval lig ik in ieder geval met mijn vingers in mijn oren en met mijn hoofd onder het kussen!

Groet en tot een volgende keer,

Rob en Rens

Bijaya Ghimire

" In Chitwan we stood face to face with rhinos, crocodiles, monkeys, deer, etc."- You tell a tale differently. Keep it up!

Harry & Wendy

Tijd voor De Vrije Koper reisburo ?

mam hilda

Wat een geweldige foto, s van de bergen jullie boften dat je zo goed de toppen zag .prachtig

Mieke

Heerlijk leesvoer weer! Geniet er nog heel erg veel van! X

Marc (vdH)

Prachtig! Deze reis kun je bijschrijven als levenservaring. Geniet ervan!

Ron en bar

Wauw, mooi weer. Xx

Suat

Wat een heerlijk verhaal Rens!!
Geniet nog lekker van je avontuur!! X

Syl

Leuk verhaal weer. 16 november vieren we Fabjes verjaardag. Dan hoop ik jullie te zien en alle foto's en verhalen "live" te mogen zien en horen. Geniet van de voetjes in het zand en de cocktails en drink er eentje (mogen er ook meer worden ????) voor me mee. Dikke kus!

Kevin

Super verhaal weer! Enjoy

Monique & Frans

Hoi globetrotters,

Weer een feest om jullie verhaal te lezen en het kan ook niet anders dan dat jullie Nepal als vakantieland hebben omarmd en geknuffeld. Wat boften jullie dat er een free- vliegende- taxi naar Kathmandu aanwezig was bij de Friendshipsbridge, alhoewel "je krijgt wat je verdient"!.

Jullie zitten nu op de Filipijnen, wij hopen dat tyfonen/cyclonen afwezig blijven en dat het zonnetje jullie veel zal toelachen.

Wij weten niet of jullie het nieuws gevolgd hebben, waarschijnlijk wel, dan zijn jullie op de hoogte van een verhoogde terroristendreiging richting westerlingen. Wij hebben van de website van Buitenlandse Zaken begrepen dat Nederlanders waakzaam dienen te zijn in bepaalde gebieden en de Filipijnen daaronder vallen: travel safe!!

Nog een fijne reis, njoy, njoy, njoy, njoy, liefs,
Monique en Frans uit Koh Chang, Thailand (maar dat wisten jullie al)

ester en hans

lieve renssie en rob,

wat gaat de tijd toch snel, jullie zijn al zo lang weg maar de tijd vliegt hier voorbij en voor je het weet is het einde van jullie mooie reis alweer in zicht.
Voor jullie :( maar wij vinden het wel weer heel gezellig om jullie straks weer in Moordrecht te zien :)
Ik heb genoten van jullie verhalen, twee schrijverstalenten zijn ontdekt!
Hopelijk is de storm daar overgewaaid en kan renske rustig slapen...
Tot snel luitjes! dikke knuffel van ons!